Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Sierra tuning

2008.04.28

 

A motorikus tuning

 

Két útja van annak, hogy erősebb legyen az autó: vagy feltuningolod a jelenlegi motorodat vagy kicseréled egy erősebbre (különösen ajánlott ha 1.6 pintó röfög a géptető alatt). Rengeteg lehetőség van a turbóstól a nagy V8-asokig, sőt, ha mazochista vagy akár lefelé is tuningolhatsz 1.1 literesre.
Itt találhatsz adatokat egy pár motorról amelyek belemennek a Sierrába, valamint hasznos (és haszontalan) tanácsokat a jelenlegi motorod erősítéséhez.

Mielőtt motort cserélnél egy jótanács: a négy és hathengeres motorok váltói nem teljesen egyeznek meg (a váltóharang más, mivel az indítómotor ellentétes oldalon van, illetve a nyelestengely hosszabb). Injektoros motoroknál elképzelhető, hogy további alkatrészek kellenek az átépítéshez, ezért a legcélszerűbb egy komplett donor autót venni.

...És végezetül a kedvenc közmondásom:
"A lökettérfogatot semmi sem pótolhatja"
(Oettinger bácsi)




Sierra motorok

A legegszerűbb megoldás egy Sierra motor beépítése, az 1.6 tulajoknak már a kétliteres is hatalmas különbség lesz. Ha számít a fogyasztás válaszd a DOHC-t, ha viszont további tuningot akarsz a Pinto a nyerő. Komoly tuningolóknak a Cologne V6 a legjobb választás, de inkább 2.9-est keress, a 2.8-as csak kevés kilóméterrel éri meg. A 2.3-as turbómotor az XR4Ti-ből szintén jó választás lehet, csak sajnos elég ritka.

Kód Tulajdonságok/Tuning Kép
R2C
R6B
1.8 CVH 8V
CFi vagy Pierburg karbi
88BHP
furat:80mm löket:88mm

A CVH gyári formájában nem tartozik az erős motorok közé, de ne felejtsük el, hogy az RS turbo Escortok és Fiesták is ezzel a motorral futnak, így megvan a lehetősége akár 260 lóerőt kihozni egy turbó konverzióból! De nem kell feltétlenül ezt a költséges megoldást választanod, ez a motor szívóváltozatban is elég jól tuningolható. Rengeteg tuningcucc van hozzá a sportvezérműtengelyektől a könnyített acél lendkerékig. A blokk 1.9 literesre fúrható fel.

N4A
N4B
NE5
NET
2.0 OHC 8V
L-jetronic vagy Weber karbi
100, 105, 115BHP változatok
furat:90mm löket:76mm

A Pinto tuningolhatósága legendás, kazalnyi tuningalkatrész kapható hozzá Angliában (pl. Burton bácsinál). Az alap tuning kipufogórendszer, légszűrő (K&N) és vezérműtengely (Kent vagy Piper) csere. A 205-ös block utolsó túlmérete 2100ccm, ehhez a 2.8-as V6-os dugattyúit kell használni. Tekintve, hogy nem egy mai konstrukció, a további lóerőkhöz le kell cserélni a befecskendezést két 45-ös duplawéberre. A 16 szelepessé alakítás kivitelezhető egy Cossie vagy egy utángyártott "Warrior" hengerfejjel.

N6C
N9C
N9A
2.0 DOHC 8V
L-jetronic vagy Weber TLD
105, 120, 125BHP változatok
furat:86mm löket:86mm

Sok lóerőt a leghatékonyabban turbó konverzióval lehet kihozni a DOHC-ból, szívómotor mivoltában nehéz és drága a tuningolása. A chiptuning kb 8 lóerőt dob rajta, a sportvezérműtengely elég ritka a 8 szelepes hengerfejhez. Átalakítható 16 szelepessé Scorpio MKII darabokkal, de akkor ki kell cserélni a vezérlőelektronikát, ennélfogva a kábelköteget meg mindent... tehát akkor már egyszerűbb az egész motort kicserélni.

PRT
B4A
2.8 & 2.9 OHV 12V
K vagy L-jetronic
147BHP @ 5500rpm
228NM @ 3000rpm
furat:93mm löket:72mm

A legszélesebb tuningvariációkat a Cologne kinálja, (ha a Cossie motort nem tekintjük pintónak). Ahogy eddig, a bevált fogások ezen a motoron is jól működnek. A lökettérfogat 3700ccm-ig is mehet. Korábban sokféle turbókonverzió volt ehhez a motorhoz, de mostmár nem foglalkoznak ilyen átalakításokkal hivatalosan.




Scorpio motorok

A legjobb választás egy 4 szelepes Scorpio motor, mivel ezek kevés módosítással beépíthetőek, egyedül a kipufogórendszert kell egy kicsit lerövidíteni. Egyedül a 2.3 literes motor igényel további módosításokat: a kiegyensúlyozótengelyt el kell távolítani, különben túl magas. Ehhez a kartert és az olajszivattyút át kell építeni a 2.0 16V N3A motorból (de lehet hogy egy N9C-ből is jó)


Kód

Adatok

Kép
N3A 2.0 DOHC 16V
EEC-V motorvezérlés
136BHP @ 6300rpm
175NM @ 4300rpm
furat:86mm löket:86mm
Y5A 2.3 DOHC 16V
EEC-V motorvezérlés
147BHP @ 5700rpm
210NM @ 4300rpm
furat:89mm löket:89mm
BOA 2.9 4OHC 24V
EEC-IV motorvezérlés
195BHP @ 5750rpm
275NM @ 4500rpm
furat:93mm löket:72mm
BOB 2.9 4OHC 24V
EEC-V motorvezérlés
210BHP @ 6000rpm
286NM @ 4250rpm
furat:93mm löket:72mm




Egyéb motorok

Elméletileg az újabb Zetec és Duratec motorok is beépíthetőek a Sierrába, mivel a FordMTX75 típusú váltót (ez az MT75-ös fronthajtású változata) a legújabb modelljeiben is, így a váltóharang csatlakozása elméletileg megegyezik. De mivel nincsen már hátsókerékhajtású európai Ford, a felfüggesztési pontok nagy valószínűséggel különböznek és a karter is. Mindamellett léteznek Duratec motorral futó MKI-es és MKII-es Escortok, így miért is ne menne bele a Sierrába? még mindig használja az

Mindenesetre az amerikai Ford motorok sokkal érdekesebbek. A 3.8 literes V6-os egy nagyon kompakt kis motor és a hatalmas Windstar-t is nagyon jól mozgatja, képzeld milyen jól mehet a fele olyan nehéz Sierrában... különösen a kompresszoros változat! Ha a nyers és brutális nyomatékzuhatagra vágysz, az 5 literes V8-as a te motorod. Léteznek az USA-ban XR4Ti-k V8-as átalakítással, hihetetlen durvák! Az egyetlen hátránya ezeknek a motoroknak, hogy öntöttvasból vannak és így tönkreteszik a Sierra egyébként jó súlyelosztását.

Ezen oknál fogva a Rover SD1 V8 átépítés Angliában sokkal népszerűbb. Ez a ChryslerDOHC! Természetesen ezek a motorok már erősebb váltót és difit is igényelnek, az 1.6-osét pillanatok alatt ledarálnák! eredetű blokk mindössze 150kg-ot nyom, alig többet mint egy




Átalakított Sierrák

 

A 24V konverzió

 

Az SD1 V8 konverzió

 

A Ford V8 konverzió

 Az optikai tuning:

tt találod a Sierrához való spoiler garnitúrákat és néhány spéci lámpafélét. Ha van képed olyan kitről amely itt nem található meg, kérlek küldd el!!! Az egyes karoszériaváltozatok tengelytávja között nincs különbség, így a spoilerek feltehetők kombira, 4 és 5 ajtósra egyaránt.



RS kitek

A gyári RS kit menő sportos külsőt kölcsönöz a Sierrának. Háromféle variáció létezik, mindegyik fajtához külön-külön. A gyári spoilereket mellesleg Zender bácsi gyártotta.


MK I




MK II (87-89)




MK II (90-93)




Cosworth kitek

Az én véleményem szerint egy Cossie kit adja a legjobb megjelenést. Sajnos az anyaga elég érzékeny a hőmérséklet változásokra, a helytelen tárolás következtében deformálódhat. Szintén fontos megemlíteni, hogy a 3 ajtós oldalsó szoknyája nem megy rá az 5 ajtósra a hátsó kerékívek miatt.


3 door




Sapphire




Combat kit

Khmm... egy "feltűnő" kit Angliából.



Kamei kitek

Minden kithez járt egy emelő is! Hihetetlen!


MK I




MK II





Ismeretlen kitek

Nem tudom ki gyárthatta ezeket a spoilereket, de szerintem ez néz ki a legjobban az utángyártott cuccok közül! Ha valaki tud ezekről valamit, ne habozzon, ossza meg velem!


MK I




MK II




Hella kit

MK I cucc. Nincs róla túl sok képem...



Minker kit

Ez volt a Turbo Technics csúcs 330 lóerős XR4x4-én, ennélfogva nem sok van belőle, de talán újra legyártható.



Egyedi készítésű kitek

Ez itt 100% hazai készítésű.



Durva szélesítés



DTM style



Dél-amerikai cucc...vagány!



A Mondeo lökhárító is feltehető, sőt, egyszer láttam egy autót MK V Escort

lökössel (csak sajnos nincs képem róla...pedig nem is nézett ki olyan rosszul!)



Első fényszórók MK I

Kamei és Zender készítésű hűtőmaszkok



Első fényszórók MK II

Morette duplafényszóró és valami egyedi darab(???)



Durva hátsó fertály!

Nem kell sokat törnöd a fejed ha Mark 2-es Sierrád van, a '90-es modellfrissítés utáni gyári sötétített hátsólámpák ilyen jól néznek ki... csak arra kell figyelni, hogy a négyajtósé különbözik az ötajtósétól.



A kombihoz is létezik (és ez még MK I-hez is jó)

Utángyártott fehér vagy sötét lámpákat is lehet kapni mindkét fajtához

 

Futómű tuning:

 

A Sierrának rendkívül kényelmes rugózása van gyárilag, de egyben csapnivaló az irányíthatósága és útfogása. Ez a szekció ezen próbál meg segíteni.



Rugó és gátló

Ha jobb írányíthatóságot akarsz az első beszerzendő dolog egy ültetőrugó szett és egy garnitúra kemény lökésgátló. A sportos utcai futómű (a köztudattal ellentétben) puha rugókból és kemény gátlókból áll. Gyárilag ennek pontosan a fordítottja van az autó alatt, így ha csak a teleszkópokat keményíted az autód pattogni fog az úthibákon. A másik fontos dolog, hogy a gyári futómű túlságosan is magasra helyezi az autó tömegközéppontját, az ültetés mindenképpen szükséges. De ne vidd túlzásba, több mint 50 mm és a hátsó gumik kopása felgyorsul az eltúlzott negatív dőlés miatt.

Teljes ültetőszettek több gyártótól is beszerezhetők, az áruk 230 euró körül mozog.



Egyéb futóműalkatrészek

Szilentek

A Sierrák egyik fő hibája a futóműszilentek gyengesége, különösen az első lengőkar külső szilentje. A gyáriakkal a kerék szabadon mozog össze-vissza, ezáltal az autó irányíthatósága romlik, bizonytalanná válik fékezéskor, és elkoptatja az első kerekeket.
Ez hátul szintén gond, a kereszttartó két szilentje hamar elhasználódik, a cseréjük igen drága lehet. Az első szilentek könnyen kicserélhetőek otthon is, a hátsókat már komplikáltabb cserélni.
Használhatod a Cosworth gyári szilentblokkjait, ezek valamivel keményebbek, de drágák és körülményes a beszerzésük, így a legjobb utángyártott polyuretán

Szilentekből a gyáriak használata ERŐSEN ELLENJAVALLT! szilenteket használni.


Stabilizátorok és egyebek

Az első stabilizátorkar átmérője a motor teljesítményével változott, a korai 1.6-osokat 24 mm-essel szerelték, a 2 literesekben 25-26 mm-es van, a DOHC V6 és XRCosworth pedig 28 mm-es stabilizátort kapott.
Figyelj rá, hogy ha nagyobbra cseréled a stabilizátorkart, a szilentjeit is cserélni kell (a lengőkar külsőt nem, az ugyanaz mindegyiknél). A hátsó stabilizátor áttehető bármely XR vagy RS modellből, vagy akár egy Scorpióból is, de szükséged lesz a lengőkarokra, vagy pedig át kell hegeszteni a stabikar felfogatási pontjait. modellek 27 mm-es, a



Diferenciálmű és fékek

A sperdifi egy 4x4-esből vagy Cosworthból áttehető, ezekben viszkókuplungos diferencálzár van gyárilag. Vétel előtt érdemes észbentartani, hogy ha nem ABS-el szerelt autód van, a teljes hátsó tengelyt ki kell cserélned, mert a sper csak tárcsafékes futóműbe passzol. Ezeknek a difiknek a végáttétele egyaránt 3,64:1, így a DOHC-nál és az XR4i-nél nem lesz eltérés.
A széria fék nagyon gyenge, ha a féktárcsát cserélned kell érdemes a régi 240 mm átmérőjű helyett az ABS-el szerelt Sierra 260-as tárcsáját beszerelni, érezhető a javulás. Ehhez szükséged lesz egy ABS-es Sierra, Mondeo, Scorpio, vagy akár Focus első féknyergeire.
A legjobb gyári megoldás a Cosworth négydugattyús fékrendszere 282 mm átmérőjű tárcsákkal, ez áttehető egy Sierra / Escort / Scorpio MK2 Cosworth 2wd vagy 4x4-esből, vagy egy 2.5 V6-os Mondeóból.
Mint a legtöbb Ford, a Sierra is hajlamos beégetni a féktárcsákat, így ha gyakran fékezel nagyokat csak minőségi utángyártott féktárcsákat használj (Brembo-t például, a gyári is egy kalap sz*r).
Az egyes Scorpio féktárcsái is felmennek, de először át kell cserélned a kerékagyakat 4X108-asról 5X112-es osztókörűre.



Könnyűfém kerekek

A gyári méret 185/65 R14-es gumi 5,5X14"-os felnin. Ahhoz hogy megmaradjon a gyári kerékátmérő, a 15"-os kerekeket 195/55-ös vagy 205/50-es, a 16"-osokat pedig 205/45-ös gumikkal tedd fel. A 17"-es kerekek is felmennek, de ehhez vissza kell peremezni a kerékjáratokat, mert átlépik a gyári átmérőt.
A Sierra osztóköre 4X108, Peugeot vagy régebbi Audi felniken van ugyanez, de az AudiScorpioMercedes kerék felcsavarható lesz a Sierrádra.

Rengeteg féle alufelni közül választhatsz, íme például néhány gyári Ford kerék
kerékagya kisebb, így a felni közepéből ki kell esztergáltatni. Ha MK1 kerékagyakat szerelsz be, a legtöbb


Az RS választék:




 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Stendra Where To Purchase EllUtesEw

(EllDreare, 2019.11.07 20:56)

Levitra Dose Consigliata <a href=http://viaaorder.com>buy viagra online</a> Prezzo Levitra 10 Mg Prix Du Amoxicillin 20mg Levitra Professional Reviews

Propecia Value KelOricle

(KelOricle, 2019.10.06 00:05)

Kamagra Kamagra On Line Drugs Real Elocon In Internet Visa Accepted Next Day Delivery <a href=http://tadalaf20mg.com>generic 5mg cialis best price</a> Amoxicillin Dosage For Sinus Presentazione Levitra

Discount For Sale Amoxicilina Germany Best Website Free Shipping EllUtesEw

(EllDreare, 2019.09.01 02:15)

Can Jenday Conures Birds Have Amoxicillin Cialis Da 10 O Da 20 Mg <a href=http://euhomme.com>cialis no prescription</a> Citalopram With No Script Levitra 10mg Rezeptfrei Kaufen

Kamagra Next Day Delivery Matflibre

(Matflibre, 2019.08.08 19:39)

Finasteride Risultati Propecia <a href=http://gemeds.com>apotex kamagra</a> Canadianbreez

Comprar Cialis En Canarias Matflibre

(Matflibre, 2019.07.30 23:16)

Kamagra Half Tablet Commander Xenical En Ligne Phenergan Addiction <a href=http://abtsam.com>viagra</a> Ieuropharmacy Propecia Arzt Buy Kamagra Oral Jelly China

What is a common blood distress

(ACliblerierfes, 2018.10.11 22:38)

Compression est comment dur votre sang pousse contre les parois de vos arteres lorsque votre coeur determination pompe le sang. Arteres sont les tubes qui transportent perseverent b gerer offre sang loin de votre coeur. Chaque culture votre determination bat, il pompe le sang par vos arteres a la prendre facilement de votre corps.
https://www.cialispascherfr24.com/cialis-10mg-pas-cher/

Reading the unknown blood pressure guidelines

(ACliblerierfes, 2018.09.27 13:50)

Compression est comment poupe votre sang pousse contre les parois de vos arteres lorsque votre coeur sentiment pompe le sang. Arteres sont les tubes qui transportent perseverent b gerer offre sang loin de votre coeur. Chaque set votre determination bat, il pompe le sang par de vos arteres a la vacances de votre corps.
https://www.cialispascherfr24.com/prix-public-cialis/

Tadalafil Best Price KelOricle

(KelOricle, 2018.08.09 17:06)

Viagra Da Banco <a href=http://cialibuy.com>cialis no prescription</a> Food Interactions Amoxicillin Propecia E Viagra

1071 Budapest Dózsa György út 44.1/17.

(Bakos Balázs, 2017.02.22 17:53)

Üdvözlöm, a megadott cikkszámú Ford Sierra lökhárító érdekelne, és esetleg, ha be tudják szerezni, akkor hátsó lökhárító,és oldal spoilerek.Várom visszajelzését, köszönettel ,Bakos Balázs
06202049858

kocsi

(web , 2012.03.19 18:14)

sziasztok nem tudtok egy ford sierra kombi donor kocsit olcso pénzé úgy 0 50000 ft jo kaszni val

monor

(Béla, 2010.03.11 17:40)

Sziasztok! Tunda nekem valaki segiteni? van egy sierram 2000ccm 89-es és a hátsó kerekeim terpesztenek befelé dölnek. Nem tudja valaki h az mért vann? Köszi!

Szeged

(Nagy Richárd, 2010.01.24 14:03)

Sziasztok nekem van eg y 2.0 EFI blokkos gépem driftre. sokan mondták hogy szar mert hosszú meg nehéz. de én kibeleztem trabitankot a csomagtartóba leheggesztve a difi sportülés+4 pontos öv. most vágom a rugókat azzal is tuningolható illetve keményíthető mer kissebb a rugóútja<--(bevált taktika) ha keményet akarsz nagyon akor a sierra rugó közepébe beleillek még egy escort rugó. akettővel eggyütt nagyonjólesz. ajánlom mindenkinek mindenre a sierrát mert nagyonjó autó.

mezőzombor

(atti vagyok , 2009.07.18 16:02)

hogy lehetne a kocsimat feltuningolni

ritchie.20@hotmail.com

(Vaskacsa, 2009.02.20 18:08)

Sziasztok!Nekem van egy 3 ajtós 1.6 siskóm és az a kérdésem hogy az a motor mekkorára fúrható fel.Illetve hogy mennyibe kerülne abürokrácia ha egy 2000 es efi dobnék a motortérbe.

Magyarország

(Szaszateam, 2008.11.05 10:52)

Üdv.
Jó lesz a honlap csak így tovább!!Lesd meg majd ha gondolod a következőt: www.szaszarallycrossteam.mlc.hu